Programski jezik C# (C sharp) je proizvod tvrtke Microsoft i nastao je kao odgovor na nedostatke postojećih jezika kao što su C, C++ i Visual Basic, u isto vrijeme kombinirajući njihove dobre strane.
C# je potpuno objektno-orijentirani programski jezik, što znači da svi elementi unutar njega predstavljaju objekt. Objekt predstavlja strukturu koja sadrži podatkovne elemente, kao i metode i njihove međusobne interakcije.
Kao primjer jednostavnog C# programa, navest ćemo sljedeći kod:
Using System;
Class Primjer{
statis void Main()
{
Console.WriteLine("Pozdrav!");
}
}
Nakon izvođenja ovog programskog koda, na ekranu se ispisuje poruka "Pozdrav!".
Using System; je kompajlerska naredba koja mu govori da aplikacija koristi skup elemenata pod nazivom System. Na ovaj način sve funkcije i klase unutar prostora (namespace, o ovome će biti govora u posebnoj lekciji) System postaju izravno dostupne unutar naše aplikacije. Na primjer, korištena klasi Console u našem primjeru pristupili smo izravno iako se ona nalazi unutar klase System.
U suprotnom bismo joj morali pristupati na sljedeći način: System.Console;
Nadalje definiramo vlastitu klasu naziva Primjer. Za ovo koristimo ključnu riječ Class, te vitičaste zagrade koje idu nakon imena klase, i definiraju opseg klase. Drugim riječima, svi objekti koje definiramo unutar ovih zagrada pripadati će toj klasi.
Svaki program mora imati točku u kojoj kreće sa izvršavanjem, i to je u C# aplikaciji funkcija Main(). U našem primjeru ta funkcija definirana je pomoću dvije ključne riječi: static i void. Static ću objasniti u lekciji o klasama, a ključna riječ void znači da ova funkcija nema nikakvu povratnu vrijednost (eng. void = prazno).
Za kraj nam ostaje objasniti naredbu za ispis teksta korištenu u primjeru.
Ta naredba imenom WriteLine sadržana je u klasi Console. Svim sastavnim elementima neke klase/objekta pristupamo na način da napišemo ime klase/objekta te nakon njega stavimo točku i napišemo ime elementa (varijable, funkcije...) kojem pristupamo.
Funkcija WriteLine prima jedan argument, i to upravo tekst kojeg želimo ispisati.
Konačno, naredba izgleda: Console.WriteLine("Pozdrav!");
Još je bitno napomenuti da u C# jeziku svaka linija završava točka-zarezom (eng. semicolon).
gost kaže:
pisanje programa Moze li neko napisati program koji pronalazi rješenja kvadratne jedna?ine ax^2+bx+c=o u C# |
|
gost kaže:
Malo kasno, al možda nekom posluži... namespace Kvadratna { class Program { static void Main(string[] args) { int a, b, c, d; Console.Write("a="); else if (d > 0) {Console.WriteLine("x1=" + (-b + Math.Sqrt(d)) / (2 * a)); Console.WriteLine("x2=" + (-b - Math.Sqrt(d)) / (2 * a));} else { Console.WriteLine("x1=" + (-b)/(2*a) + ((Math.Sqrt(Math.Abs(d))) / (2 * a))+"*i"); Console.WriteLine("x2=" + (-b) / (2 * a) + (-(Math.Sqrt(Math.Abs(d))) / (2 * a)) + "*i"); } Console.ReadKey(); } } } |
|
Ažurirano (Utorak, 08 Veljača 2011 12:37)
Istaknite svoj oglas i povećajte posjećenost do 6 puta
Stranica Moje Instrukcije za vrijeme školske godine bilježi preko 100 000 posjeta mjesečno, stoga nemojte propustiti priliku i popunite svoje slobodne termine s nama.
Imate objavljen oglas, istaknite ga:
|
Pišite lekcije i povećajte posjećenost svog oglasa
Pišite kratke lekcije i pomognite djeci u njihovoj potrazi za znanjem, a vaš oglas će biti prikazan u vrhu lekcije koju ste napisali. Na taj način možete i jednostavno dogovoriti instrukcije umjesto da vas traže preko tražilice u moru ostalih instruktora.