U vježbanju klavira kao i u učenju ostalih predmeta , ponavljanje je put do trajnog usvajanja znanja i vještina . U sviranju klavira potrebno je ponavljati neizmjerno puno puta , ali je važna osmišljenost i koncentracija .
Kako reagira ljudski um na ponavljanje sadržaja prilikom učenja ?
Ništa se ne može trajno naučiti dok nije procesuirano kroz nesvjeno . Stoga je bitan san i spavanje jer nesvjeno radi u snu. Sva znanja i učenja su na nesvjesnoj razini .
Ljudski mozak uči komadić po komadić i zatim povezuje . Komadić jedne cjeline se može usvojiti nakon 7 ponavljanja . Ako se nije postigao rezultat nakon 7 ponavljanja potrebno je smanjiti komad i podijeliti na još manje dijelove. Jedna manja cjelina , npr. 8 taktova , ponovi se 7 puta i zatim se pređe na novih 8 taktova . Učenici rade grešku ako nešto što im ne ide ponavljaju neizmjeno puno puta jer mozak nakon ponovljenih 7 puta ne može više bolje primiti za taj dan .Napravi se pauza, prespava i sutradan ponovi sa još bržim rezultatima . Preporučeno vježbanje jednog izvođačkog problema je 15-20 min . Zatim se stane i sutradan nastavi vježbati ista cjelina . Ono što se u jednom danu postigne u 20 minuta na određenom glazbenom zadatku je sve što se efikasno može postići u tom danu. Nakon prespavane noći brže se uči isti sadržaj .
Vježbanje treba imati određeni plan . Vježbanje zahtijeva koncentraciju i dosljednost .
Tri osnovne razine vježbanja :
1. Analiza
Istražuje se komad sa aspekta formalne i harmonijske analize . Uočavaju se i pripremaju teža mjesta za vježbanje. Određuje se prstomet i pokreti ruke . Podijeli se kompozicije na veće i manje cjeline vježbanja .
2. Tehničko vježbanje
Osmišljeno se ponavljaju dijelovi , 7 puta manji dijelovi , a veće cjeline sa određenim zadatkom 15-20 min. Tijelo , prsti i ruke , uče pokrete. Integriraju se pokreti i zapisuju u nesvjesnom . Pokreti se smanjuju , postaju mekši , ekonomični su i efikasni. Vježba se posebno desnom i lijevom rukom i zatima spaja .
3. Interpretacija
Kada je komad naučen i memoriran , usavršava se dinamika , agogika , tempo , kvaliteta tona i fraziranja , kvaliteta udara ovisno o karakteru . Istančano se radi na ostvarivanju ideje glazbenog dijela i povezuju se sve sastavnice glazbe u jedinstvenu cjelinu .Usaglašavaju se glasovi u polifoniji .
Ažurirano (Utorak, 13 Siječanj 2009 04:42)
Istaknite svoj oglas i povećajte posjećenost do 6 puta
Stranica Moje Instrukcije za vrijeme školske godine bilježi preko 100 000 posjeta mjesečno, stoga nemojte propustiti priliku i popunite svoje slobodne termine s nama.
Imate objavljen oglas, istaknite ga:
|
Pišite lekcije i povećajte posjećenost svog oglasa
Pišite kratke lekcije i pomognite djeci u njihovoj potrazi za znanjem, a vaš oglas će biti prikazan u vrhu lekcije koju ste napisali. Na taj način možete i jednostavno dogovoriti instrukcije umjesto da vas traže preko tražilice u moru ostalih instruktora.